loading...

زندگي سالم

مقالات سبك زندگي سالم و طب سنتي

بازدید : 8
جمعه 29 ارديبهشت 1402 زمان : 0:52

چطور از روغن زیتون برای ناخن ها استفاده کنیم؟

حال که با خواص روغن زیتون برای ناخن آشنا شدید، احتمالا می خواهید بدانید که برای بهره مندی از این خواص چطور از این روغن استفاده کنیم؟ روش های مختلفی برای استفاده از روغن زیتون روی ناخن ها وجود دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

استفاده از روغن زیتون روی ناخن ها در طول شب

اگر عادت دارید که شب ها دستان خودتان را چرب کنید، می توانید به جای استفاده از کرم های مرطوب کننده از روغن زیتون استفاده کنید. برای اینکه از خواص روغن زیتون برای ناخن و پوست بهره مند شوید، بهتر است که کمی آن را روی حرارت گرم کنید.

سپس به مدت 2 دقیقه ناخن های خودتان را با روغن زیتون ماساژ دهید. می توانید برای اثربخشی بیشتر روغن زیتون، یک دستکش نخی بپوشید و اجازه دهید تا یک شب در طول خواب روغن زیتون روی ناخن های شما بماند. سپس، می توانید صبح دستان خود را شستشو دهید.

استفاده از روغن زیتون و ویتامین E برای مرطوب کردن ناخن ها

روغن زیتون دارای ویتامین E است و می تواند فواید زیادی برای مرطوب کردن ناخن ها داشته باشد. ولی اگر به آن ویتامین E اضافه کنید، اثربخشی آن چندین برابر می شود. برای این کار کافیست که یک قاشق غذاخوری روغن زیتون را در یک ظرف بریزید و اجازه دهید تا روغن گرم شود.

سپس، یک کپسول ویتامین ای را باز کنید و محتویات آن را در ظرف بریزید. سپس، این ترکیب را روی ناخن های خودتان قرار دهید، مطمئن باشید که شاهد زیبایی ناخن های خودتان خواهید بود؛ به شرطی که در هفته چند بار از این ترکیب روی ناخن های خود استفاده کنید.

افزایش رشد ناخن ها با مصرف روغن زیتون

ترکیب روغن زیتون و گوجه رنده شده روی ناخن های شما، می تواند تاثیر زیادی روی رشد ناخن ها داشته باشد. برای بهره مندی از خواص روغن زیتون برای ناخن و رشد آن، کافیست که یک قاشق روغن زیتون را با یک قاشق گوجه رنده شده مخلوط کنید و به آرامی ناخن های خودتان را با این ترکیب ماساژ دهید.

پس از گذشت چند دقیقه می توانید دستان خودتان را بشویید. هر چقدر مدت زمان بیشتری ناخن های شما در این ترکیب بمانند، اثربخشی آن ها افزایش پیدا می کند.

منبع: خواص روغن زیتون برای ناخن + نحوه استفاده از روغن زیتون برای ناخن

بازدید : 10
جمعه 29 ارديبهشت 1402 زمان : 0:50

خواص روغن زیتون برای ناخن چیست؟

اگر دوست دارید یک ترکیب قوی و طبیعی برای بهبود سلامت ناخن های خودتان داشته باشید، نیازی نیست که هزینه زیادی صرف کنید. خواص روغن زیتون برای ناخن بسیار زیاد است و می توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. از جمله خواص این روغن برای ناخن ها عبارتند از:

سفت کردن ناخن ها

از جمله خواص روغن زیتون برای ناخن ها می توان به سفت کردن آن ها اشاره کرد. روغن زیتون دارای ترکیباتی است که می توانند باعث سفت تر شدن ناخن ها شوند و از نرمی آن ها جلوگیری کنند. پس اگر دوست دارید ناخن های سفت و محکمی داشته باشید، کافیست که به صورت روزانه یا هفتگی از این روغن استفاده کنید.

رفع شکنندگی ناخن ها

ناخن های خشک و شکننده، می توانند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشند. روغن زیتون یک ترکیب قوی حاوی ویتامین E است که می تواند باعث رطوبت رسانی به ناخن ها شود. اگر هر روز شاهد شکستن ناخن های خودتان هستید، می توانید از روغن زیتون برای مرطوب کردن ناخن های خودتان استفاده کنید.

افزایش رشد ناخن ها

روغن زیتون دارای خواص زیادی است که از جمله آن ها می توان به افزایش رشد ناخن ها اشاره کرد. اگر می خواهید از خواص روغن زیتون برای ناخن بهره مند شوید، کافیست که آن را به صورت منظم استفاده کنید. در این صورت کم کم شاهد رشد ناخن های خودتان نیز خواهید بود.

روغن زیتون

منبع: خواص روغن زیتون برای ناخن + نحوه استفاده از روغن زیتون برای ناخن

بازدید : 8
جمعه 29 ارديبهشت 1402 زمان : 0:44

خواص درمانی روغن زیتون از نظر دکتر روازاده

یکی از فواید مهم مصرف روغن زیتون پاکسازی سموم و رسوبات از کبد و بدن در تمامی بیماری ها به ویژه در رفع اثرات آلودگی هوا است و میتوان به همراه آب نارنج یا آبِ لیموی تازه از آن روی سالاد مخلوط کاهو و کمی رنده هویج استفاده کرد.

درمان یبوست با روغن زیتون

برای درمان یبوست، روغن مالی شکم و پهلو و مثانه با روغن زیتون هر شب قبل از خواب مفید است.

  • درمان اختلالات با روغن زیتون
  • چروکیدگی و کدورت رنگ پوست
  • سفیدی مو
  • برطرف کردن غم و افسردگی
  • درمان خشکی پوست بدن، لبها، کف پا و دست
  • رفع سوزش کف پا
  • ضعف فعالیت اعضا مثل کاهش ضربان قلب
  • کاهش فعالیت تخمدانها و یائسگی زودرس
  • کم کاری و پرکاری تیرویید
  • حساس بودن به سردی و گرمی
  • ضعف حافظه

خواص درمانی روغن زیتون از نظر دکتر خیراندیش

درمان خشکی کمر و ستون فقرات: روغن مالی کمر و ستون فقرات، آن‌هم هر شب با روغن زیتون به مدت ۴۰ شب.
درمان افسردگی ناشی از شدت سودا: روغن زیتون هر شب روی ملاج سر مالیده شود به مدت ۴۰ الی ۱۲۰ روز.

درمان مشکلات با روغن زیتون به صورت مالشی و خوراکی

  • پوسته شدن لب (برای این منظور علاوه بر چرب کردن لب چکاندن یک قطره از آن در ناف توصیه میشود).
  • کم خونی
  • گرفتگی بینی نوزاد
  • ناتوانی جنسی
  • یبوست
  • سرماخوردگی کودکان

خواص درمانی روغن زیتون از نظر دکتر کردافشاری

درمان رفلاکس معده: مداومت بر خوردن روزانه و منظم روغن زیتون در برطرف کردن رفلاکس معده موثر است.
تنبلی تخمدان: روغن مالی با روغن زیتون به همراه بستن شکم در درمان تنبلی تخمدان بسیار موثر است.
از آنجایی که حرارت زیاد باعث تبخیر الکلها و استرهای موجود در روغن زیتون بکر که مولد طعم و بوی آن است میشود، بهتر است آن را در سالادها و غذاهای سرد ریخته و برای پخت با حرارت کم و متوسط به کار ببرید.

منبع: مقاله طبع، مضرات و خواص روغن زیتون در طب سنتی

بازدید : 501
11 زمان : 1399:2

آيا براي‌تان پيش آمده كه عضلات‌تان ناگهان منقبض شوند و درد زيادي را تحمل كنيد؟ اين انقباضات دردناك، گرفتگي عضلاني يا اسپاسم عضلاني ناميده مي‌شوند و اصلا هم شوخي بردار نيستند.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان؛ آيا براي‌تان پيش آمده كه عضلات‌تان ناگهان منقبض شوند و درد زيادي را تحمل كنيد؟ اين انقباضات دردناك، گرفتگي عضلاني يا اسپاسم عضلاني ناميده مي‌شوند و اصلا هم شوخي بردار نيستند. گرفتگي عضلاني مي‌توانند در گروههاي گوناگون عضلاني روي بدهد، مثلا بخش‌هايي از پا مانند پشت ساق پا، پشت يا جلوي ران، ديواره‌ي شكمي، بازوها، دست‌ها و حتي گردن.

يك انقباض دردناك عضلاني مي‌تواند به علت‌ها مختلفي بوجود بيايد. برخي از شايع‌ترين علت‌ها شامل استفاده‌ي بيش از حد از عضلات، آسيب‌هاي عضلاني، دهيدراته شدن، جريان خون ضعيف و داروها يا بيماري‌هايي خاص مانند فشردگي عصب نخاعي، اعتياد به الكل، بارداري، نارسايي كليوي و كم كاري تيروئيد مي‌شود. معمولا كمبودهاي غذايي نيز مي‌توانند باعث اسپاسم‌هاي عضلاني بشوند. پايين بودن سطح يك سري از مواد معدني و ويتامين‌ها نيز مي‌تواند موجب شود عده‌اي بيشتر دچار گرفتگي‌هاي عضلاني شوند.

شما بايد به پزشك مراجعه كنيد و سطح ويتامين‌ها و مواد معدني بدن‌ را با آزمايش چك كنيد. اگر كمبودي داشتيد، با مراقبت و رعايت توصيه‌هاي پزشك مي‌توانيد كمبود را برطرف كرده تا گرفتگي عضلاني‌تان تدريجا خود به خود درمان شود.

گرفتگي عضلاني و منيزيم

پايين بودن سطح منيزيم در بدن مي‌تواند منجر به گرفتگي‌هاي مداوم عضلاني شود. منيزيم براي عملكرد طبيعي عصب و عضله اهميت دارد و بازجذب كلسيم را تقويت مي‌كند، كه براي حفظ عضلات قوي و پيشگيري از اسپاسم مهم است. ضمنا منيزيم، جذب پتاسيم را هم افزايش مي‌دهد كه آن هم براي عملكرد مناسب عضله ضروري است. اگر كمبود منيزيم داريد سعي كنيد با رژيم غذايي سالم، مقدار منيزيم مورد نياز بدن‌تان را تامين كنيد. برخي از بهترين منابع غذايي منيزيم شامل بادام، آوكادو، موز، لوبيا، تخم كدو حلوايي، توفو، شير سويا، پسته، گردو، سيب زميني با پوست، ماست، شيره‌ي چغندر، غلات كامل و سبزيجات برگدار مي‌شود.

مهم است كه رژيم غذايي‌تان چربي زياد نداشته باشد چون مي‌تواند توانايي بدن براي جذب منيزيم را كاهش بدهد. علاوه بر تغذيه، وان نمك اپسوم دو بار در هفته نيز مي‌تواند به حفظ سطح طبيعي منيزيم در بدن كمك كند. اگر مي‌خواهيد مكمل منيزيم مصرف كنيد، هميشه اول با پزشك مشورت كنيد.

گرفتگي عضلاني و پتاسيم

پايين بودن سطح پتاسيم در بدن مي‌تواند علت ممكن ديگري براي اسپاسم عضلاني باشد چون عضله را ضعيف و خسته مي‌كند. پتاسيم براي سلامت عضلات مهم است و همراه با سديم مي‌تواند شارژ الكتريكي سلول‌هاي‌تان را حفظ كند؛ چيزي كه براي كنترل انقباضات و عملكرد عضلات مهم است. ضمنا پتاسيم به جذب كلسيم و منيزم نيز كمك مي‌كند. از رژيم‌هاي غذايي پرنمك پرهيز كنيد چون مي‌توانند تعادل سديم – پتاسيم را در بدن بهم زده و منجر به پايين آمدن سطح پتاسيم نسبت به سديم شوند.

براي حفظ سطح متعادلي از پتاسيم در بدن، غذاهايي چون موز، آوكادو، توت فرنگي، پرتقال، انبه، كيوي، زردآلو، خرما، هويج، سيب زميني شيرين، اسفناج، بروكلي، فلفل قرمز، ساردين و سالمون مصرف كنيد. اگر مي‌خواهيد از مكمل پتاسيم استفاده كنيد، ابتدا با پزشك مشورت كنيد.

گرفتگي‌هاي عضلاني و كلسيم

بين سلامت عضلات و دريافت كلسيم، ارتباط مستقمي وجود دارد. كلسيم، الكتروليتي است كه در عملكرد عصب‌ها و انقباضات عضلاني و ريلكس كردن آنها نقش دارد. بنابراين كمبود كلسيم مي‌تواند باعث شود عضلات شما بعد از انقباض، شل نشوند و اصطلاحا بگيرند.

ضمنا، كمبود كلسيم در بدن باعث مي‌شود سلول‌هاي عصبي بينهايت حساس شده و گرفتگي و درد ناگهاني عضلات بوجود بيايد. براي دريافت كلسيم كافي، غذاهايي چون شير كم چرب يا بدون چربي، محصولات لبني، سبزيجات برگدار تيره، غلات غني شده، مركبات، شيره‌ي چغندر و محصولات سويا بيشتر مصرف كنيد. اگر قصد داريد مكمل كلسيم مصرف كنيد حتما با پزشك مصرف كنيد تا او دوز مناسب شما را تجويز كند.

گرفتگي‌هاي عضله و سديم

هر چند غذاهاي كم نمك براي سلامتي بهترند، اما مصرف بسيار كم سديم هم مي‌تواند دليل پنهان گرفتگي‌هاي مكرر عضلاني‌تان باشد. سديم براي سلامت عضله ضروري است و همراه با الكتروليت‌هاي پتاسيم، منيزيم و كلسيم براي پيام رساني مناسب عصبي و عملكرد عضلات كار مي‌كند. اگر سطح سديم بدن‌تان به دليل دهيدراته شدن يا تعريق زياد افت كند، گرفتگي عضلاني اصلا اتفاق عجيبي نخواهد بود. اگر در هواي گرم ورزش‌هاي سنگين انجام دهيد يا زياد عرق كنيد، نياز داريد سديم از دست رفته را با تغذيه‌ي مناسب به بدن‌تان برگردانيد.

هشدار: افرادي كه فشار خون بالا، ديابت يا مشكلات مزمن كليوي دارند بايد از مصرف نمك اضافي خودداري كنند.

گرفتگي عضله و ويتامين D

ويتامين D هم بري سلامت استخوان‌ها مهم است و هم براي سلامت عضلات. اگر سطح ويتامين D بدن‌تان پايين باشد، بيشتر مستعد اسپاسم‌هاي عضلاني هستيد.

ويتامين D براي جذب مناسب كلسيم لازم است، ضمنا پايين بودن ميزان ويتامين D در بدن موجب تعريق زياد مي‌شود كه مي‌تواند مواد معدني مهمي چون پتاسيم و سديم را در بدن تحليل ببرد. مطالعه‌اي در سال 2015 نشان داد تامين ويتامين D لازم در بدن مي‌تواند تاثير قابل توجهي بر سلامت عضلات و استخوان‌ها داشته باشد. مي‌توانيد با قراردادن پوست‌ بدن‌تان در معرض آفتاب صبحگاهي به مدت 10 تا 15 دقيقه، به بدن‌تان در ساختن ويتامين D كمك كنيد. همچنين برخي از منابع غذايي ويتامين D شامل شير غني شده، ماهي، روغن ماهي، زرده تخم مرغ و غلات غني شده مي‌شود. حتما قبل از مصرف مكمل ويتامين D با پزشك مشورت كنيد.

نكاتي براي پيشگيري از گرفتگي عضلاني

مرتبا ورزش كنيد تا سالم و متناسب بمانيد. افرادي كه اندام متناسب‌تري دارند و از فيتنس خوبي برخوردارند، كمتر دچار اسپاسم مي‌شوند.

هر روز تمرينات كششي انجام دهيد، مخصوصا براي عضلاتي كه مستعد گرفتگي هستند.

آب كافي بنوشيد تا بدن‌تان دهيدراته نشود و عدم تعادل الكتروليت‌ها بوجود نيايد. حتما قبل، حين و بعد از ورزش يا فعاليت شديد بدني آب بنوشيد.

رژيم غذايي كم چرب در پيش بگيريد تا جريان خون ضعيف نداشته باشيد و دچار گرفتگي عضلاني نشويد.

در شرايط آب و هوايي گرم و مرطوب، ورزش سنگين انجام ندهيد تا زياد عرق نكنيد.

شب‌ها لباس راحت و گشاد بپوشيد تا دچار اسپاسم‌هاي عضلاني شبانه‌ي پاها نشويد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بازدید : 480
11 زمان : 1399:2

سبك زندگي، مفهوم تازه اي نيست. هزاران سال است كه انسانها كوشيده اند سبك زندگي خود را بشناسند و مديريت كنند و حتي دولت ها كوشيده‌اند بر روي سبك زندگي مردمان خود، تاثير بگذارند.

اما تعريف سبك زندگي و مفهوم پردازي در مورد آن، نسبتاً جديد است.

معمولاً نخستين استفاده جدي از لغت Lifestyle در متون جديد را به آلفرد آدلر روان درمان‌گر اتريشي نسبت مي‌دهند (لغت Lebensstil).

اما بايد به خاطر داشته باشيم كه آنچه آدلر در مورد سبك زندگي مطرح مي‌كند بيشتر به جنبه‌هاي رفتارشناسي و شخصيت شناسي و نيز تاثيرات تربيت دوران كودكي در سالهاي بزرگسالي مي‌پردازد و با چيزي كه امروزه از سبك زندگي مي‌شناسيم، تفاوت جدي دارد.

سوبِل در كتاب Lifestyle and Social Structure توضيح مي‌دهد كه سبك زندگي، يك شيوه‌ي مشخص و قابل مشاهده از زيستن است.

از آنجا كه مشاهده‌ي رفتار انسانها، هميشه و همه جا امكان‌پذير نيست، بسياري از محققان، ترجيح مي‌دهند به جاي رفتارهاي ما، انتخاب‌هاي ما در زندگي روزمره را به عنوان نشانه‌اي دست دوم از سبك زندگي مورد بررسي قرار دهند.

به عنوان مثال:

تعريف سبك زندگي و معيارهاي سنجش سبك زندگي

اين كار، اگر چه دقيق نيست، اما مي‌تواند به عنوان رفتارهاي ثانويه، نقش سلامت در سبك زندگي وي را تا حد خوبي مشخص كند.

رابطه سبك زندگي و تصميم‌هاي خريد در حدي بالاست كه بسياري از فعالان حوزه بازاريابي، ترجيح مي‌دهند تعريف عمومي و فراگير سبك زندگي در جامعه شناسي را به صورت زير، ساده و خلاصه كرده و حوزه‌ي آن را كاهش دهند:

سبك زندگي از طريق بررسي انتخاب‌هاي انسانها در سبد خريد و الگوي مصرف (Consumption Patterns) مشخص مي‌شود (منبع)

روبرت دان، در كتاب Identifying Consumption (شناخت مصرف) توضيح مي‌دهد كه در گذشته، رفاه اقتصادي در حدي كم بود كه جز طبقات مرفه جامعه، عملاً دست ساير اعضاي جامعه در انتخاب الگوي مصرف، چندان باز نبود و عملاً نمي‌توانستيم شيوه‌ي مصرف و الگوي خريد و مصرف مردم را، شيوه‌ي مناسبي براي شناخت نگاه آنها به زندگي بدانيم.

اما امروز، در بخش عمده‌اي از جامعه، توانايي انتخاب وجود دارد. بنابراين، الگوي مصرف، بيش از هر زمان ديگر مي‌تواند منعكس كننده‌ي نگرش انسانها به زندگي‌شان باشد.

smoking-lifestyle

مثال فوق، تنها يك نمونه است.

در بسياري از حوزه‌هاي زندگي، نوعي دموكراتيزه شدن (فراگيري در همه سطوح) به وجود آمده است.

امروز با تنوع انتخاب‌ها (از رايگان و ارزان قيمت يا بسيار گران قيمت) هر كس، به نوعي به گزينه‌هاي متعدد دسترسي دارد. بنابراين، انتخاب‌هاي ما، مستقل از محدوديت‌هاي مالي ما، مي‌توانند بهتر از گذشته (و البته همچنان نه به صورت كاملاً دقيق) نگرش ما را به زندگي و سبك زندگي مورد علاقه‌ي ما را مشخص كنند.

البته سبك زندگي، تعاريف دقيق‌تر و كامل‌تري نيز دارد و حتي در دنياي مديريت و بازاريابي نيز، صرفاً به الگوي مصرف، محدود نشده است.

به عنوان مثال، مدلي به نام AIO وجود دارد كه براي تعريف سبك زندگي، از مطالعه‌‌ي تركيب سه گانه‌ي فعاليت‌ها (Activities) و علاقمندي‌ها (Interests) و عقايد و ديدگاه‌ها (Opinions) استفاده مي‌كند.

متمم در درس مستقلي،‌ به شيوه‌هاي عملي سنجش و بررسي سبك زندگي، خواهد پرداخت.

منبع: متمم

بازدید : 486
11 زمان : 1399:2

پژوهشگر طب سنتي گفت: مصرف مايعات داغ و مواد غذايي محرك مانند ترشي‌ها سبب بروز معده درد در افراد مي‌شود.

مصرف مايعات داغ عامل بروز معده درد

وي ادامه داد: درد معده بر اثر عواملي مانند زخم معده، التهاب بافتي، خشكي يا كاهش سطح مايعات معده و وارد شدن ضربه به سطح شكم و معده ايجاد مي‌شود. داوود حاج‌محمدخاني پژوهشگر طب سنتي اظهار كرد: درد معده بر اثر مشكلات سيستم گوارشي يا اختلالي در عملكرد معده بروز پيدا مي‌كند و در طب سنتي و پزشكي نوين با نام التهاب معده شناخته مي‌شود.

حاج‌محمدخاني افزود: مصرف برخي مواد غذايي به طور موقت باعث ايجاد درد و التهاب در معده مي‌شود؛ همچنين خوردن مايعات داغ معده را ملتهب مي‌كند و باعث ايجاد عارضه زخم معده مي‌شود.

اين پژوهشگر طب سنتي بيان كرد: مصرف مواد غذايي محرك مانند انواع ترشي و ادويه‌هاي تند سبب تحريك دستگاه گوارش و درد معده مي‌شود.

وي تأكيد كرد: درد معده در نوزادان به علت ناسازگاري بدن آنها با شير مادر است و به صورت نفخ بروز پيدا مي‌كند؛ در بزرگسالان نيز عواملي مانند يبوست سبب ايجاد فشار بر معده مي‌شود و در نهايت درد معده را ايجاد مي‌كند.

معده درد نتيجه هضم ناقص غذا و فشار بر دستگاه گوارش

حاج‌محمدخاني اظهار كرد: فشار بر دستگاه گوارش و هضم ناقص غذا از ديگر عوامل ايجاد درد معده در بزرگسالان است، براي كاهش درد معده بيماران مي‌توانند داروهاي مختلفي را مصرف كنند.

اين پژوهشگر طب سنتي ادامه داد: براي رفع زخم معده افراد بايد از مصرف غذاهاي محرك مانند بادمجان، عدس و موادي كه هضم سنگيني دارند، پرهيز كنند.

وي با اشاره به اينكه براي كاهش درد معده و درمان آن مصرف فست فود را بايد كاهش داد، اظهار كرد: مواد غذايي در وعده‌ صبحانه و شام بايد به مقدار كافي بايد و براي پيشگيري از بروز درد معده شام را بايد ۳ ساعت قبل از خواب، مصرف كرد.

حاج‌محمدخاني اضافه كرد: خوردن سريع غذا و مصرف آب همراه با غذا، درد معده را در افراد تشديد مي‌كند.

اين پژوهشگر طب سنتي گفت: افرادي كه دچار مشكلات گوارشي و درد معده هستند بايد روغن بادام شيري را به صورت خوراكي مصرف كنند و استفاده از ريشه گل ختمي و پنيرك را در برنامه روزانه خود قرار دهند.

وي افزود: افرادي كه مبتلا به عارضه فشارخون نيستند، براي درمان معده درد خود مي‌توانند از شيرين بيان، بابونه و دمنوش گياه بابونه و بومادران مصرف كنند.

حاج‌محمدخاني يادآوري كرد: مصرف كره‌هاي گياهي در كاهش التهاب و درد معده بسيار مؤثر است.

منبع: ركنا

بازدید : 491
11 زمان : 1399:2

ميوه ها از جمله بهترين و مفيد ترين خوراكي ها براي سلامتي بدن انسان هستند كه مي توانند از بسياري از بيماري ها و ناهنجاري ها جلوگيري كنند. ميوه هاي مفيدي در طبيعت موجود است كه ميوه انگور يكي از بهترين هاست.

شايد انتخاب يك ميوه مفيد از بين تمام ميوه ها كار ساده اي نباشد. ولي ميوه هايي مانند انار و يا سيب و همچنين انگور از جمله بهترين ميوه ها براي سلامتي بدن انسان است. ميوه اي همانند انگور در مراحل مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. يكي از بهترين مراحل استفاده از انگور زمان كشمش بدن آن است. با پرشين وي همراه باشيد تا درباره خواص كشمش سياه بيشتر بدانيد.

آشنايي با خواص كشمش سياه يا مويز

مهمترين خواص كشمش سياه شامل پيشگيري از بيماري‌ها، تقويت حافظه، پيشگيري از آلزايمر، رفع كم‌خوني، تقويت اعصاب، سلامت معده، افزايش قدرت يادگيري و كمك به سلامت قلب و چشم‌ها مي‌شود. ارزش غذايي و خواص كشمش سياه يا مويز نسبت به انگور و كشمش سبز بيشتر است و به عنوان يك غذاي كامل شناخته مي‌شود.

تركيبات مويز اثر بسيار قوي در جلوگيري از بروز اختلالات بيماري آلزايمر دارد. هر چه ميزان آنتو سيانين (عامل رنگ سياه مويز) بيشتر باشد، قدرت مويز در جلوگيري از آلزايمر بيشتر مي‌شود.

بايد يادآوري شود كه تركيبات موجود در مويز مي‌تواند از تصلب شرايين (سفت و سخت رگ‌ها) و چسبندگي پلاكت‌ها جلوگيري مي‌كند. با خوردن مويز، غلظت خون كاهش مي‌يابد رگ‌هاي خوني منبسط مي‌شود با خوردن مويز غلظت خون كاهش مي‌يابد. رگ‌هاي خوني منبسط مي‌شوند و خون مي‌تواند با سرعت بيشتر ي در بدن جريان يابد و در نتيجه مانع انباشته شدن پلاكت‌هاي خون روي هم مي‌شود و از لخته شدن خون پيشگيري مي‌كند.

خواص كشمش سياه

بررسي خواص كشمش سياه

به طوركلي مويز درمان كننده بيماري‌هاي قلبي و پايين آورنده فشار خون است و براي بيماران ديابتي بسيار مفيد مي‌باشد.

خواص كشمش سياه براي سلامتي

كشمش سياه جزو خوراكي‌هاي با طبع گرم است و نوع كم دانه يا بي‌دانه آن بهترين نوع كشمش سياه است. برخي از مهمترين خواص كشمش سياه عبارتند از:

۱- خون خود را از مواد افزودني نگه داريد:

۲- موثر در جلوگيري از پيري زودرس

۳- به پايان رساندن ريزش مو

۴- جلوگيري از بريدن موهاي زودرس

۵- مبارزه با كلسترول بد

۶- ابتلا به آنمي يا كم خوني به حداقل ميرسد

۷- نگه داشتن فشار خون زير كنترل

۸- درمان پوكي استخوان موفقيت آميز

خواص كشمش سياه

معرفي خواص كشمش سياه

خواص كشمش سياه و تاثيرش بر بيماري ها

درباره عوارض جانبي كشمش سياه بيشتر بدانيد

خوردن مقدار زيادي كشمش سياه، ممكن است سبب اسهال شود. برخي ديگر از عوارض جانبي زياده‌روي در مصرف كشمش سياه، ناراحتي معده، سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، سرفه، خشكي دهان، گلو درد، عفونت، سردرد و مشكلات عضلاني است. به دليل داشتن كالري بالا، مصرف اين ميوه براي افراد چاق و داراي اضافه وزن بايستي با احتياط همراه باشد. افراط در خوردن كشمش سياه، باعث افزايش غلظت خون و بالا رفتن فشار خون مي‌شود و براي بيماران ديابتي مضر است. زياده‌روي در مصرف كشمش سياه به افراد داراي مزاج گرم توصيه نمي‌شود.

بازدید : 451
11 زمان : 1399:2

يكي از ساده‌ترين و در دسترس‌ترين اين ماسك‌ها اسپري گلاب است. گلاب منافذ پوستي را مي‌‌بندد، از شل بودن و افتادگي پوست جلوگيري مي‌‌كند و هم اينكه نمي‌‌گذارد پوست دچار جوش گردد

پوست سالم
پوست سالم مي‌‌بايست داراي چندين ويژگي باشد. مي‌‌بايست شفافيت و روشني كافي داشته باشد. مي‌‌بايست باز بودن منافذ آن در حد طبيعي و نرمال باشد. مي‌‌بايست عاري از هرگونه ورم (جوش، تاول و يا انواع زوائد برآمده) باشد. پوست زيبا مي‌‌بايست عاري از هرگونه لك باشد. رطوبت كافي داشته باشد و سلول‌هاي آن قدرت ترميم و بازسازي زيادي داشته باشند.

زيبايي
از واژه زيبايي تعابير مختلفي مي‌‌گردد. گاهي زيبايي به يك قسمت جزئي از يك مجموعه اطلاق مي‌‌گردد مانند اينكه بگوييم فلاني بيني زيبايي دارد و يا اينكه بگوييم فلاني پوست زيبايي دارد و گاهي اوقات به زيبايي ديدي كلي مي‌‌بخشيم و بطور مثال مي‌‌گوييم فلاني فردي زيباست و اين در حقيقت يعني اينكه تمام اجزا فرد از نظر ما تركيبي را بوجود آورده‌اند كه زيبا به نظر مي‌‌رسد. بايد توجه گردد كه براي بدست آوردن يك زيبايي كلي مي‌‌بايست اجزا تركيب را تك تك مورد بررسي قرار داد و در جهت اصلاح و زيباسازي آنها اقدام نمود تا در نهايت به يك تركيب زيبا برسيم. آنچه كه از ديدگاه طب سنتي قابل هدايت به سمت سالم و زيبا شدن مي‌‌باشد سه جز اساسي مهم تركيب يعني پوست، وزن ( تناسب اندام) و سلامت و حفظ مو مي‌‌باشد. كه تقريبا فردي كه داراي اين سه گزينه مطلوب باشد طبيعتاً فرد زيبايي ناميده خواهد شد (زيبا از ديدگاه سلامت).

منافذ پوستي
هميشه سوال اين است كه چرا افراد داراي پوست چرب معمولا بيشتر گريبانگير منافذ باز پوستي مي‌‌باشند. پاسخ آن ساده است. منافذ پوستي در واقع در اثر بزرگ‌تر شدن غدد چربي پوست كه در تماس با تابش آفتاب و اشعه فرابنفش هستند، منافذ غدد «پيلوسباسه» باز مي‌شوند و به زبان ساده‌تر مي‌‌توان گفت چربي توليد شده از آنجايي كه زيادتر از حد معمول است براي دفع خود از سطح پوست فشار بيشتري را وارد مي‌‌آورند لذا منافذ پوستي را باز و گشاد مي‌‌كنند و دقيقا به همين دليل است كه در افراد يا پوست چرب اين قبيل منافذ باز پوستي شايع‌تر مي‌‌باشد. راه‌هاي متعددي براي پيشگيري و درمان منافذ باز صورت وجود دارد. يكي از راهكارهاي كارا و بسيار جواب دهنده، شستشوي مناسب پوست با شوينده‌هاي متناسب با نوع پوست است. شستشوي پوست از اين جهت مانع منافذ باز پوستي مي‌‌گردد كه گرد و غبار معلق در هوا و نشسته بر روي سطح پوست به توليد چربي و به توازن آن دفع از منافذ پوست كمك مي‌‌كنند. لذا كاهش گرد و غبار از سطح پوست باعث كاهش اين ميزان چربي و متناسب با آن كاهش منافذ باز مي‌‌گردد.


افراد داراي پوست چرب مي‌‌بايست از شوينده‌اي استفاده كنند كه بتواند چربي اضافه را از سطح پوست پاك كند. همچنين استفاده از ضد آفتاب در زمان مواجهه با آفتاب مستقيم اكيداً توصيه مي‌‌گردد.

شفافيت، روشني و لك‌هاي پوست
يكي از مهمترين عواملي كه شفافيت پوست را به همراه دارد خون سالم در بدن مي‌‌باشد. ديده مي‌‌شود كه افرادي كه داراي اعتياد به انواع مواد مخدر مي‌‌باشند داراي پوست شفافي نمي‌‌باشند. لذا اولين گام در شفاف سازي پوست پاكسازي خون مي‌‌باشد و همچنين توجه به خلط صفرا در بدن مي‌‌باشد. بايد به اين نكته توجه شود كه پاكسازي بدن از صفراي زايد مي‌‌تواند به شادابي و طراوت پوست و همچنين كاهش زردي پوست نيز كمك كند. ما مي‌‌بايست به عنوان درمانگر جهت پاكسازي صفرا از سه بعد كنترل توليد صفرا، دفع صفراي زايد و درمان توازن توليد و دفع به قضيه نگاه كنيم. جهت كنترل توليد صفرا، پرهيز از خوردن غذاها و مواد خوراكي مانند غذاهايي با ادويه زياد، انواع سس‌ها، مواد غذايي سرخ كردني، شكلات و غذاهاي فست فود و حاضري از جمله ساده‌ترين و كاربردي‌ترين شيوه‌ها براي كنترل صفرا و بهبود علائم آلرژي است كه امروزه اين شيوه‌ها توسط بسياري از درمانگران طب مدرن نيز براي پيشگيري از عود كردن آلرژي‌ها و كنترل حساسيت به بيماران توصيه مي‌‌شود.

نوشيدن آب انار و يا همچنين جوشانده عناب مي‌‌تواند به پاكسازي و تصفيه خون در بدن كمك بسزايي كند. همچنين عواملي هم چون افزايش لايه شاخي و تجمع سلول‌هاي مرده در سطح پوست و عدم تعادل در بازسازي سلولي و… مي‌‌توانند باعث كدر شدن و لك‌هاي پوستي مي‌‌گردد. در زمان كدر شدن پوست مي‌‌بايست يك رژيم سرشار از ويتامين و اسيد‌هاي ميوه مورد استفاده قرار گيرد. ميوه‌ها و ويتامين‌هاي آنها نقش بسزايي در باز‌گرداندن شفافيت به پوست دارند.

يكي ديگر از روش‌هاي اصلاحي جهت شفافيت و كمرنگ و از بين بردن لك‌هاي پوستي، استفاده از لايه‌بردارها مي‌‌باشد. يك لايه‌بردار ساده اما در عين حال بسيار عملي براي اين موارد استفاده آرد باقالي مي‌‌باشد. قطره‌قطره شير را به يك قاشق مرباخوري آرد باقالي به همراه نصف قاشق غذاخوري پودر كتيرا اضافه كنيد. زمانيكه به قوام يك ماسك رسيد اين ماسك را بر روي تمام نواحي پوست مي‌‌بايست گذاشت. اين كار مي‌‌بايست از زمان كم مانند ۱۰ دقيقه شروع گردد و به مرور زمان زمان ماسك‌گذاري افزايش يابد تا حدود ۳۰ دقيقه برسد.

ورم (جوش، تاول و انواع زوائد برآمده)
از ديدگاه حكما و طب سنتي پوست يك اندام دفعي مي‌‌باشد كه داراي روزنه‌هايي جهت دفع موادي رقيق، مانند عرق مي‌‌باشد. همچنين علم نوين امروزي نيز اين را مي‌‌داند كه بطور مثال عرق و چرك از طريق پوست دفع مي‌‌گردد، اما آن ماده‌اي كه مي‌‌خواهد از راه پوست دفع گردد بايد به قوام عرق برسد و غلظت خود را از دست بدهد و مانند عرق رقيق گردد تا بتواند از منافذ پوستي خارج گردد. جوش و محتويات داخلي جوش يك ماده غليظ است، اين ماده به سمت پوست مي‌‌آيد و ميل به خارج شدن از پوست را دارد اما بين لايه‌هاي پوستي گير مي‌‌كند.

اين نظر كاملا مطابق با نظر حكما مي‌‌باشد و آنها معتقد هستند كه هرچه ماده جوش رقيق‌تر باشد به لايه‌هاي سطحي پوست نزديك‌تر مي‌‌شود و دفع آن راحت ترمي‌‌گردد بطور مثال يك سري افراد داراي جوش‌هاي سرسفيد و يا سرسياهي مي‌‌باشند كه اين دسته جوش‌ها التهاب ندارند و با يك ماسك موضعي براحتي دفع مي‌‌گردند. از طرف ديگر بعضي افراد گرفتار پديده جوش هستند و جوش‌هاي آنها داراي التهاب شديد و بعضا پس از رفع، اسكار (اثر) بر روي پوست باقي مي‌‌گذارد كه اين خود بيانگر اين است كه ماده جوش غليظ است و بدن با اينكه خواسته كه اين ماده را از راه پوست دفع كند اما بدليل غلظت بالاي اين ماده، در راه لايه‌هاي پوستي گير كرده است.

افرادي كه داراي بلغم زياد در بدن خود مي‌‌باشند به علت برودت سرما، منافذ خروج مواد زائد پوست، بسته مي‌‌شوند. اين يك قانون كلي در طب سنتي است يعني برودت بر كل بدن غالب مي‌‌شود و حرارت در بدن اين افراد حبس مي‌‌گردد و اين افراد احتقان حرارت پيدا مي‌‌كنند (معمولاً اين افراد كساني هستند كه اعلام مي‌‌كنند درون بدنشان گرم اما دست و پاها‌يشان سرد است). اين افراد سرماي زمستان را به سختي تحمل مي‌‌كنند و در سرماي سخت دچار آسيب مي‌‌شوند وليكن با خوردن كوچكترين ماده گرمي‌‌دچار جوش مي‌‌شوند. در اين دسته افراد علت جوش سردي بدن است. در اينجا وظيفه طبيب و درمانگر طب سنتي و يا طب ايراني اين است كه نسخه‌اي را بپيچد كه ابتدا طرف را آرام‌آرام گرم كند تا سرماي غالب بدن از بين برود و منافذ پوستي باز شود. افراد تحت درمان ممكن است در ابتدا با افزايش تعداد جوش در سطح بدن خود مواجه شوند اما پس از گذشت مدتي اعلام خواهند كرد كه احساس سرما مي‌‌كنند و ديگر از آن حرارت دروني بدن خبري نخواهد بود. اين يعني بيمار روند درمان را طي كرده است و ما با باز كردن منافذ پوستي اسباب خروج گرما را از بدن بيمار فراهم كرده‌ايم. اين فرد اكنون فردي سرمايي است كه درون آن نيز سرد است. حال مي‌‌بايست در ادامه روند درمان اين افراد را آهسته آهسته گرم كنيم. يكي از ابتدايي‌ترين راه‌ها براي درمان جوش‌ها استفاده از ماسك‌هاي طبيعي مي‌‌باشد كه امروزه استفاده از آنها بسيار رايج و همه‌گير شده است.

گلاب:
يكي از ساده‌ترين و در دسترس‌ترين اين ماسك‌ها اسپري گلاب است. گلاب منافذ پوستي را مي‌‌بندد، از شل بودن و افتادگي پوست جلوگيري مي‌‌كند و هم اينكه نمي‌‌گذارد پوست دچار جوش گردد. اسپري گلاب از آن جهت كه گلاب قابض است براي درمان منافذ باز پوستي نيز بسيار كارا مي‌‌باشد.

ماسك شويد و بابونه :
از ديگر ماسك‌هاي كارا و قابل توصيه براي پوست‌هاي جوش‌دار مي‌‌توان به ماسك شويد و بابونه اشاره كرد. جهت تهيه اين ماسك يك قاشق غذاخوري از شويد و بابونه را در يك ليوان آب دم كنيد و بعد اين را صاف كرده و روزي دو سه بار پوست را با اين مايع شستشو دهد. اين ماسك بيشتر براي جوش‌هاي سرسفيد و سرسياهي كه هنوز عميق و فراگير بر روي سطح پوست نشده‌اند، توصيه مي‌‌گردد.

آرد گندم و سكنجبين:
ضماد آرد گندم و سكنجبين ديگر توصيه ما براي پوست‌هاي جوش‌دار مي‌‌باشد. جهت تهيه اين ماسك قطره قطره سنكنجبين (در صورت نبودن سكنجبين از سركه مي‌‌توان استفاده كرد اما سركه را مي‌‌بايست با آب مخلوط كرده چون ضماد با سركه خالص بسيار تند و تيز مي‌‌شود) را بر روي پودر آرد گندم اضافه كرده تا حدي كه به قوام ماسك برسد. اين ماسك را مي‌‌توان براي پوستي استفاده كرد كه خيلي التهاب ندارد.

رطوبت پوست
بسياري از متخصصين پوست و زيبايي معتقدند كه مهترين جنبه يك پوست، جنبه رطوبت آن مي‌‌باشد تا آنجايي كه رييس انجمن جراحان پوست آمريكا مي‌‌گويد: اگر فقط قدرت خريد يك محصول آرايشي را داريد، فقط يك مرطوب كننده بخريد. توجه داشته باشيد كه در صورتي كه محتواي آب پوست طبيعي باشد، پوست نرم، صاف، قابل ارتجاع و درخشان است. عوامل مختلفي سبب از بين رفتن رطوبت پوست مي‌‌گردد كه از جمله اين عوامل مي‌‌توان به اين موارد اشاره كرد: مواجهه با آب و هوا يا باد گرم، استفاده مكرر از مواد شوينده و پاك كننده، ابتلا به بعضي از بيماري‌ها مانند درماتيت آتوپيك و…

يكي از بهترين راهكارها براي كساني مي‌‌خواهند رطوبت را به پوست خود هديه دهند اين است كه روزانه به ميزان مناسبي آب بنوشند. همچنين رايج‌ترين و سريع‌ترين راه كه تقريبا اولين گزينه پيش رو براي افراد داراي پوست خشك نيز مي‌‌باشد استفاده از كرم‌هاي مرطوب كننده مي‌‌باشد كه امروزه با نام‌هاي تجاري مختلف و اسانس‌هاي مختلف در داروخانه و فروشگاه‌هاي لوازم آرايشي موجود مي‌‌باشد.

بازدید : 511
11 زمان : 1399:2

مصرف برخي از غذاها به دليل وجود تركيبات و ارزش غذايي بالا در فصل سرد سال مناسب است زيرا افراد را در برابر بيماري‌ها مقاوم مي‌كند.

ليست غذاهاي مفيدي كه بايد در زمستان بخوريد/ صبحانه مناسب فصل‌هاي سرد چه ويژگي‌هايي دارد؟محمدباقر مينايي متخصص طب سنتي در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، درباره غذاهاي مناسب فصل پاييز و زمستان اظهار كرد: بسياري از تركيبات غذايي كيفيت خوبي ندارند به همين دليل مردم بايد بر سفره از غذاهاي با كيفيت استفاده كنند يعني غذاهايي كه از تركيبات اورگانيك تهيه شده باشند؛ يكي از تركيباتي كه باعث گرم شدن بدن مي‌شود "جوي دو سر" است، بلغور جوي دو سر را مي‌توان در سوپ استفاده كرد. اين سوپ حاوي سبزيجات به خصوص "جعفري" و استخوان يا پاي مرغ است كه براي بدن بسيار مفيد است؛ خانواده‌هايي كه جوان يا نوجوان دارند مي‌توانند به جاي آب از شير استفاده كنند.


وي درباره دومين غذايي كه باعث گرم شدن بدن مي‌شود، گفت: دومين غذاي مفيد در فصل پاييز و زمستان "جغول بغول" است، اين غذا از جگر سفيد همراه با قلوه و دل تهيه مي‌شود؛ طرز تهيه "جغول بغول" به اين صورت است كه ابتدا روغن را در يك ماهي‌تابه بريزيد، پياز(پياز ريز استفاده شود) را خرد و تفت دهيد، مقداري زردچوبه به آن اضافه كرده و جگر سفيد، دل و قلوه را كه ريز كنيد و داخل آن بريزيد و تفت دهيد. وقتي تفت داده شد مقداري آب داخل آن بريزيد و بگذاريد بپزد.10 دقيقه مانده به اينكه براي خوردن آماده شود، رب انار را به آن اضافه كنيد. بعد از اضافه كردن رب انار و بعد از 10 دقيقه ميل كنيد. رب انار به كبد، پانكراس و مخاطات ديوارهاي معده و روده براي جذب بهتر، كمك مي‌كند.

مينايي افزود: جغول بغول داراي ريزمغزي‌هاي بسيار مفيد مورد نياز بدن به خصوص در فصل پاييز و زمستان است، اين غذا به علت داشتن آهن، ويتامين B1، B2، B6 و B12 به عنوان يك ماده آنتي آلرژي هم مي‌تواند محسوب شود.

متخصص طب سنتي درباره سومين غذا اظهار كرد: آبگوشت از غذاهاي در دسترس است. آبگوشت را به دو نوع شامل نخود و لوبيا همراه با گوشت كتف، گردن، راسته يا آبگوشت با قلوه‌گاه و دنده‌گاه گوسفند مي‌توانيد تهيه كنيد و اين آبگوشت چون داراي حبوبات است پر از ريزمغزي‌هاي مورد استفاده بدن است.

مينايي بيان كرد: چهارمين غذاي بسيار مفيد، شله زرد است، زعفران موجود در اين غذا مي‌تواند به عنوان يك مرقق محسوب شود. از برنج بومي شهر دزفول يا شيراز به نام "عنبربو" استفاده كنيد. اين غذا به عنوان يك عامل محافظت كننده بدن، در برابر عوامل آزار رساننده محيطي محسوب مي‌شود.

وي درباره پنجمين غذا كه باعث گرم شدن بدن مي‌شود، گفت: حلوا و كاچي از غذاهاي مناسب افراد ميان سال و پير است، اين غذا مقوي و براي كبد بسيار مفيد است اين غذا را بيشتر شب‌هنگام استفاده كنيد.


متخصص طب سنتي با بيان اينكه فرني و شير برنج از غذاهاي ارزان و در دسترس است، تصريح كرد: فرني و شيربرنج از غذاهاي بسيار مفيد هستند به شرطي كه در فرني از آرد برنج عنبر بو و در شير برنج از برنج عنبر بو استفاده شود؛ كودكان، نوجوانان و جوانان مي‌توانند از عسل كنار يا شيره انگور براي شيرين كردن اين غذا استفاده كنند البته ميانسالان و افراد پير كمتر استفاده كنند.

وي همچنين درباره صبحانه مناسب بيان كرد: صبحانه مناسب براي افراد پير و ميانسال حلوا ارده با نان، كره دوغي، عسل و نان و نان، پنير و سبزي و مقداري سياه دانه است و نوجوانان و كودكان نان، پنير ليقوان و چاي شيرين ميل كنند.

بازدید : 510
11 زمان : 1399:2

چرا ماساژ صورت اينقدر مهم است؟

ما اينجا نيامده ايم كه يك كار وقت گير ديگر به ليست كارهاي روزانه شما اضافه كنيم، ما اطلاعات و آموزش‌هايي به شما خواهيم داد كه تشويق شويد براي مراقبت از پوست خود برنامه ريزي كنيد. به شما قول مي دهيم كه با استفاده از دوره حرفه‌اي آموزش ماساژ صورت اين كار برايتان تبديل به يك عادت شود نه يك كار سخت و اجباري.

صورت ما نيز همانند تمامي اعضاي بدن از تعداد زيادي عضله و ماهيچه تشكيل شده است كه بعضي از آنها بسيار ظريف هستند. بنابراين همانطور كه انجام تمرينات ورزشي روزانه براي دست، پا و يا كل بدن شما مفيد هستند، عضلات صورت شما نيز نياز به اندكي نرمش و ماساژ دارند. بسياري افراد وقت و هزينه زيادي براي زيبايي اندام خود هزينه مي‌كنند اما از مهمترين بخش در زيبايي، يعني چهره و صورت خود غافل هستند. پس بهتر است عضلات صورت خود كه نقش پايه‌اي و اساسي در ساختن ظاهر و چهره‌اي زيبا براي شما دارند را ناديده نگيريد و براي آن هم وقت بگذاريد.

ماساژ و لمس بدن به وسيله دستان يك قدرت ذاتي و فطري براي كاهش و رفع مشكلات و عوارض سطحي بدن است. براي مثال وقتي قسمتي از بدن ما ضربه مي‌بيند اولين كاري كه به صورت غريزي مي‌كنيم اين است كه آن را لمس مي‌كنيم و با دستانمان ماساژ مي‌دهيم. اين كار گردش خون در محل را افزايش داده و عوارض ناشي از ضربه يا آسيب را تسكين مي‌دهد. پس چرا از اين قدرت خدادادي براي مراقبت از پوست صورت خود استفاده نكنيم؟

امروزه روش‌هاي گوناگوني براي بهبود وضعيت پوست و رفع چين و چروك‌ها وجود دارد. روش‌هايي شامل استفاده از داروهاي فلج‌كننده عضلات، ليفتينگ پوست و استفاده از مواد پركننده مانند چربي خود فرد يا ژل و بوتاكس‌ و ليزرهاي متعدد كه در بسياري موارد به دليل حركت ژل ها در زير پوست و به وجود آمدن عوارضي مثل تورم ،كبودي و التهاب سلولي، اين نوع عمل ‌ها موفقيت آميز نبوده و عوارض زيادي به همراه دارد و به طور كلي اين اقدامات در نزد بسياري از متخصصان رد شده است.

ماساژ صورت به عنوان يك درمان زيبايي يك نوآوري جديد در قرن بيستم است كه به خصوص در اروپا خيلي طرفدار پيدا كرده است. بسياري از ماساژ درمان‌هاي معروف اروپايي در آمريكا نيز مشغول كار و تعليم مي‌شوند. ماساژ صورت در كشورهاي غربي بيشتر جنبه زيبايي دارد و جهت كاهش روند پيري و ايجاد شادابي پوست، كاهش استرس و كاهش انقباضات عضلاني پوست انجام مي‌شود و بيشتر خانم‌ها و آقايان به ماساژ صورت علاقه‌مند هستند. اما در كشورهاي شرقي ماساژ صورت عموماً بخشي از ماساژ بدن بوده و علاوه بر جنبه زيبايي، يك روش درماني محسوب مي‌شود. اين ماساژ به منظور بهبود وضعيت پوست صورت و قدرت عضلات صورت، استراحت كردن و ريلكس شدن عضلات صورت و چشم، بهبود سردرد‌هاي تنشي و دردهاي صورت، تخفيف استرس و اضطراب و ريلكس شدن كلي بدن از نظر فيزيكي و رواني استفاده مي‌شود.

ماساژ منظم صورت براي پيشگيري از چين و چروك‌ها و ساير علائم سالخوردگي سودمند است. استرس‌هاي روزانه مي‌تواند موجب تنش در عضلات صورت شود كه در نتيجه منجر به چروك پيشاني و خطوط چشمگيري در بين ابروها و كنار لب‌ها مي‌شود. ماساژ دادن به ريلكس كردن عضلات منقبض شده كمك كرده و اين خطوط و چروك‌ها را به حداقل مي‌رساند. همچنين مي‌توان با ماساژ منظم صورت باعث فرم دهي و زيبايي هر چه بيشتر عضلات صورت مانند گونه‌ها و لب‌ها شد.

چرا بايد ماساژ زيبايي را ياد بگيريم؟

وقتي از يك آرايشگر يا متخصص زيبايي مي خواهيد صورت شما را ماساژ دهد، اين كار نه تنها باعث آرامش شما مي شود، بلكه براي پوست صورت شما هم مفيد است. ماساژ صورت، باعث جريان خون بهتر در پوست شما شده و آثار كوتاه مدت و بلند مدت فراوان دارد، از جمله اينكه چربي را در همه جاي پوست پخش كرده و مانع از پيدايش چين و چروك روي صورت مي شود. حال اگر خودتان در انجام ماساژ صورت حرفه‌اي باشيد آنگاه با وسواس، دقت، علاقه و اعتماد به نفس بيشتري بر روي عضلات صورت خود و خانواده خود كار خواهيد كرد و نتايج سريع‌تر و واضح‌تري خواهيد گرفت و از همه مهم تر اينكه ديگر نيازي به صرف وقت و هزينه اضافي براي پيدا كردن يك فرد مناسب و حرفه‌اي براي ماساژ دادن صورت خود نداريد.

انجام ماساژ صورت مثل نيم ساعت تردميل زدن خسته كننده نيست بلكه تنها كافي است چند بار در طول هفته صورت خود را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقيقه به صورت اصولي ماساژ دهيد، تا چهره اي فوق العاده پيدا كنيد. فكرش را بكنيد، يك فك خوش فرم، گونه ها و لب‌هاي برجسته، چشم هايي كه ديگر پف كرده يا فرورفته نيستند. همانطور كه هر چه بيشتر به باشگاه ورزشي برويد نتايج بهتري مي گيريد، هر چه بيشتر براي صورت خود وقت بگذاريد و عضلات صورت خود را ماساژ دهيد، نتايج بهتر و واضح‌تري خواهيد گرفت.

ما در دوره آموزش ماساژ صورت بهترين راهنماي ماساژ صورت را در اختيار شما قرار مي دهيم. در اين دوره همكار ما در سالم بازار داراي مدرك سطح دو ماساژ از فدراسيون جهاني ماساژ FICS، بيش از ۲۵ تكنيك ماساژ صورت را كاملاً عملي و روي صورت براي شما توضيح مي دهند. هر يك از اين تكنيك ها به تنهايي تأثيرات عالي دارند و هركدام براي رفع مشكلات بخش خاصي از صورت و تقويت و آرامش بخشي عضلات آن بخش كاربردي هستند و وقتي اين تكنيك‌ها در كنار تكنيك‌هاي بعدي قرار مي گيرند كامل تر شده و نتايج فوق العاده خواهد بود.

شما پس از يادگيري اصول و تكنيك‌هاي ماساژ صورت علاوه بر اينكه مي توانيد بدون صرف هزينه اضافي براي خود و اعضاي خانواده خود ماساژ صورت و زيبايي را بدون محدوديت انجام دهيد، مي توانيد متناسب با شرايط خود از آن درآمدزايي هم داشته باشيد. براي مثال يادگيري ماساژ صورت براي افرادي كه به طور خاص به كار آرايشگري مشغول هستند و يا هر شغل و حرفه ديگري دارند به عنوان يك مهارت بسيار كاربردي كه امروزه مخاطبان بسيار زيادي دارد مي تواند منبع درآمد بسيار عالي باشد. پس پيشنهاد مي كنيم كه اين دوره آموزشي منحصر به فرد را از دست ندهيد.



فوايد ماساژ صورت؟

سلامت و زيبايي پوست

پوست درخشان و سالم يكي از مهم ترين ويژگي هاي زيبايي است. مهم نيست كه پوست شما سفيد سبزه يا زرد باشد مهم اين است كه اين پوست درخشان باشد. درخشان بودن پوست باعث مي‌شود شما شاداب به نظر برسيد و اين شادابي در رفتار شما و رفتار ديگران با شما تأثير مي‌گذارد و به شما اعتماد به نفس زيادي مي‌دهد. ماساژ صورت از طريق تحريك بافت‌هاي نرم زير پوست كه منجر به افزايش كلاژن سازي مي‌شود، پوست شما را به صورت كاملاً طبيعي شفاف و درخشان مي‌كند. همچنين بهبود جريان خون و لنف پوست، با هدف بهبود قوام پوست و كشش عضلاني صورت، ريلكس شدن عضلات صورت و اطراف چشم، از بين رفتن سردرد، كاهش استرس و نگراني از اهداف ديگر ماساژ صورت است.

افزايش آرامش

تجربه و تحقيقات نشان داده كه ماساژ صورت به طور باور نكردني باعث توليد مرفين در بدن مي‌شود و مرفين عامل اصلي احساس آرامش است. شايد به همين دليل باشد كه افراد تمايل زيادي به دريافت ماساژ صورت بعد از يك روز سخت و خسته كننده دارند.

كند شدن روند پيري و رفع چين و چروك پوست

ماساژ صورت گردش خون را تحريك كرده و اكسيژن بيشتري را به صورت مي‌رساند. همچنين به توليد كلاژن كه باعث شاداب شدن و جلوگيري از چين و چروك پوست صورت است منجر مي‌شود. چين و چروك در صورت از يك نقطه شروع شده و گسترش مي‌يابد كه ماساژ منظم صورت، شروع چين و چروك را به تأخير مي اندازد. علاوه بر اين چين و چروك در پيشاني اغلب ناشي از سفت كردن غير ارادي عضلات است. ماساژ باعث شل شدن عضلات و رفع گرفتگي‌هاي احتمالي در عضلات صورت شده و و از تشكيل خطوط ناخواسته مانند خط اخم بر روي پيشاني و صورت جلوگيري كرده و چين و چروك‌هاي سطحي را به مرور از بين مي‌برد.

خبر خوب اينكه همه موارد فوق با انجام تكنيك‌هاي صحيح و علمي ماساژ صورت كه در اين دوره آموزشي به صورت كامل به شما آموزش خواهيم داد قابل دستيابي بوده و به طور كلي اثربخشي ماساژ صورت مورد قبول مكاتب مختلف پزشكي و طب سنتي مي‌باشد.

آنچه در دوره آموزش ماساژ صورت خواهيد آموخت

اين مجموعه شامل بيش از ۲۰ دقيقه فيلم آموزشي ماساژ كامل كل صورت به منظور آرامش بخشي و زيبايي و همچنين يك جزوه شامل نكات مهم مقدماتي و مطالب تكميلي ماساژ صورت مي‌باشد. اين مجموعه توسط مدرس مجرب و داراي سطح ۲ ماساژ حرفه‌اي آموزش داده شده است. در اين مجموعه آموزشي ۲۹ تكنيك از به روزترين تكنيك‌هاي ماساژ صورت و كاربرد هركدام از آنها براي شما به صورت كاملاً عملي توضيح داده شده است. در زير به بخشي از مطالبي كه در اين دوره مي‌آموزيد اشاره شده است:

– نكات مقدماتي و مهم ماساژ صورت

– مواردي كه قبل، حين و بعد از ماساژ صورت بهتر است رعايت كنيد

– روغن‌هاي طبيعي و مناسب براي ماساژ صورت و كاربرد آن‌ها براي پوست‌هاي مختلف

– زمان و شرايط مناسب براي ماساژ صورت

– ترتيب و تعداد تكرار هر كدام از تكنيك‌ها

– تكنيك‌هاي حرفه‌اي و هدفمند براي فرم دهي عضلات صورت

– ۶ تكنيك براي‌ رفع چين و چروك و خطوط پيشاني

– ۲ تكنيك براي‌ رفع خط اخم

– ۳ تكنيك براي‌ فرم دهي و رفع گرفتگي ابروها

– ۳ تكنيك براي‌ رفع خستگي چشم‌ها

– ۲ تكنيك براي‌ كاهش گودي زير چشم

– ۴ تكنيك براي‌ برجسته و زيباتر كردن گونه‌ها

– ۲ تكنيك براي‌ رفع خط خنده

– ۲ تكنيك براي برجسته كردن لب‌ها

– ۲ تكنيك براي‌ فرم دهي به چانه‌ها‌

– ۱ تكنيك براي‌ لاغري غبغب

– ۲ تكنيك براي رفع خستگي كل صورت و كاهش سردرد‌

آيا قيمت اين محصول واقعاً مناسب است؟

براي اطمينان از اين موضوع بهتر است كه مقايسه‌اي بين هزينه‌هاي دريافت ماساژ صورت و يا ساير دوره‌هاي آموزشي با اين محصول داشته باشيم. اگر شما جز طرفداران و علاقه‌مندان ماساژ صورت باشيد و قبلاً اين نوع ماساژ را دريافت كرده باشيد قطعاً از هزينه‌هاي آن اطلاع داريد. اما براي افرادي كه تا كنون اين تجربه را نداشته‌اند بايد گفت كه هزينه تقريبي ۱۰ دقيقه ماساژ صورت اصولي و حرفه‌اي از حدود ۴۰ هزار تومان در شهرستان‌ها تا حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان در تهران و مراكز استان‌ها مي‌باشد. پس هزينه‌اي كه براي اين دوره مي‌پردازيد تقريباً برابر يا كمي بيشتر از فقط يك جلسه ماساژ صورتي هست كه شما در مراكز ماساژ يا آرايشگاه‌ها دريافت مي‌كنيد. در ضمن فراموش نكنيد كه شما با خريد دوره آموزش ماساژ صورت به طور كامل اصول و تكنيك‌هاي ماساژ صورت را ياد خواهيد گرفت و پس از آن مي توانيد براي هميشه و بدون پرداخت هزينه اضافي اين ماساژ را براي خود يا ديگران انجام دهيد. پس قيمتي كه براي دوره آموزش ماساژ صورت مي‌پردازيد اصلا قابل مقايسه با توانايي و مهارتي كه بعد از آن بدست خواهيد آورد و صرفه جويي كه در وقت و هزينه‌هاي شما مي‌شود نيست.

همچنين در مورد يادگيري و آموزش ماساژ صورت، به جرئت مي‌توان گفت كه اين مجموعه تنها مجموعه كامل و حرفه‌اي آموزش ماساژ صورت به صورت غير حضوري در سطح وب هست و ما تا كنون دوره مشابهي كه با اين كيفيت و با اين قيمت پايين و به صورت ويدئويي ماساژ صورت را آموزش دهد پيدا نكرده‌ايم و اغلب ويدئوهايي كه معمولا به صورت رايگان در سايت‌هاي مختلف مي‌توان پيدا كرد غير فارسي هستند و توضيحات قابل فهمي در آن‌ها وجود ندارد و معمولا تكنيك‌هاي انگشت شماري به مخاطب نمايش داده مي‌شود. در حالي كه دوره آموزش ماساژ صورت سايت سالم بازار كاملا فارسي بوده و بيش ۲۵ تكنيك كاربردي به صورت روان و واضح براي شما اجرا و توضيح داده خواهد شد.

اما اگر بخواهيد در دوره‌هاي حضوري كه در مراكز مختلف برگزار مي‌شود شركت كنيد علاوه بر صرف وقت زياد بايد بيش از چند صد هزار تومان كه چندين برابر قيمت اين مجموعه آموزشي است هزينه كنيد. همچنين اين نكته را در نظر بگيريد كه دوره‌هاي آموزشي اصولي و حرفه‌اي ماساژ در بسياري از شهرستان‌ها و حتي مراكز استان‌ها در دسترس شما نيست و يا اصلاً برگزار نمي‌شود. درحالي كه يكي از ويژگي‌هاي منحصر به فرد دوره آموزش ماساژ صورت اين است كه هرجايي كه باشيد به آن دسترسي داريد و مي‌توانيد در سريع‌ترين زمان ممكن آن را خريداري و دانلود كرده و هميشه روي گوشي خود داشته باشيد و با ديدن و تكرار تكنيك‌هاي آن به يك ماساژور صورت ماهر تبديل شويد.

يكي ديگر از ويژگي‌هاي عالي دوره آموزش ماساژ صورت اين است كه با تهيه آن شما و اعضاي خانواده‌تان مي‌توانيد به صورت كامل تكنيك‌هاي حرفه‌اي ماساژ صورت را ياد بگيريد و به طور كامل در اين زمينه خودكفا بشويد و در هزينه‌هاي خود به مقدار قابل توجهي صرفه جويي كنيد. حتي شما مي‌توانيد بدون صرف هيچ هزينه‌اي هر روز توسط خودتان يا يكي از اعضاي خانواده‌تان ماساژ صورت دريافت كنيد و از آن لذت ببريد. شما مي‌توانيد با دريافت يك ماساژ صورت عالي توسط همسرتان يا يكي از اعضاي خانواده‌تان خستگي يك روز كاري را به طور كامل از تن به در كنند و همچنين با مداومت در انجام تكنيك‌هاي اين دوره براي ساليان سال صورت خود را زيبا و شاداب و جوان نگه‌ داريد.

تعداد صفحات : 1

درباره ما
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 11
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 1
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 21
  • بازدید ماه : 66
  • بازدید سال : 267
  • بازدید کلی : 23626
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی