loading...

زندگي سالم

مقالات سبك زندگي سالم و طب سنتي

بازدید : 11
جمعه 29 ارديبهشت 1402 زمان : 0:50

خواص روغن زیتون برای ناخن چیست؟

اگر دوست دارید یک ترکیب قوی و طبیعی برای بهبود سلامت ناخن های خودتان داشته باشید، نیازی نیست که هزینه زیادی صرف کنید. خواص روغن زیتون برای ناخن بسیار زیاد است و می توانید با خیالی راحت از آن استفاده کنید. از جمله خواص این روغن برای ناخن ها عبارتند از:

سفت کردن ناخن ها

از جمله خواص روغن زیتون برای ناخن ها می توان به سفت کردن آن ها اشاره کرد. روغن زیتون دارای ترکیباتی است که می توانند باعث سفت تر شدن ناخن ها شوند و از نرمی آن ها جلوگیری کنند. پس اگر دوست دارید ناخن های سفت و محکمی داشته باشید، کافیست که به صورت روزانه یا هفتگی از این روغن استفاده کنید.

رفع شکنندگی ناخن ها

ناخن های خشک و شکننده، می توانند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشند. روغن زیتون یک ترکیب قوی حاوی ویتامین E است که می تواند باعث رطوبت رسانی به ناخن ها شود. اگر هر روز شاهد شکستن ناخن های خودتان هستید، می توانید از روغن زیتون برای مرطوب کردن ناخن های خودتان استفاده کنید.

افزایش رشد ناخن ها

روغن زیتون دارای خواص زیادی است که از جمله آن ها می توان به افزایش رشد ناخن ها اشاره کرد. اگر می خواهید از خواص روغن زیتون برای ناخن بهره مند شوید، کافیست که آن را به صورت منظم استفاده کنید. در این صورت کم کم شاهد رشد ناخن های خودتان نیز خواهید بود.

روغن زیتون

منبع: خواص روغن زیتون برای ناخن + نحوه استفاده از روغن زیتون برای ناخن

بازدید : 8
جمعه 29 ارديبهشت 1402 زمان : 0:44

خواص درمانی روغن زیتون از نظر دکتر روازاده

یکی از فواید مهم مصرف روغن زیتون پاکسازی سموم و رسوبات از کبد و بدن در تمامی بیماری ها به ویژه در رفع اثرات آلودگی هوا است و میتوان به همراه آب نارنج یا آبِ لیموی تازه از آن روی سالاد مخلوط کاهو و کمی رنده هویج استفاده کرد.

درمان یبوست با روغن زیتون

برای درمان یبوست، روغن مالی شکم و پهلو و مثانه با روغن زیتون هر شب قبل از خواب مفید است.

  • درمان اختلالات با روغن زیتون
  • چروکیدگی و کدورت رنگ پوست
  • سفیدی مو
  • برطرف کردن غم و افسردگی
  • درمان خشکی پوست بدن، لبها، کف پا و دست
  • رفع سوزش کف پا
  • ضعف فعالیت اعضا مثل کاهش ضربان قلب
  • کاهش فعالیت تخمدانها و یائسگی زودرس
  • کم کاری و پرکاری تیرویید
  • حساس بودن به سردی و گرمی
  • ضعف حافظه

خواص درمانی روغن زیتون از نظر دکتر خیراندیش

درمان خشکی کمر و ستون فقرات: روغن مالی کمر و ستون فقرات، آن‌هم هر شب با روغن زیتون به مدت ۴۰ شب.
درمان افسردگی ناشی از شدت سودا: روغن زیتون هر شب روی ملاج سر مالیده شود به مدت ۴۰ الی ۱۲۰ روز.

درمان مشکلات با روغن زیتون به صورت مالشی و خوراکی

  • پوسته شدن لب (برای این منظور علاوه بر چرب کردن لب چکاندن یک قطره از آن در ناف توصیه میشود).
  • کم خونی
  • گرفتگی بینی نوزاد
  • ناتوانی جنسی
  • یبوست
  • سرماخوردگی کودکان

خواص درمانی روغن زیتون از نظر دکتر کردافشاری

درمان رفلاکس معده: مداومت بر خوردن روزانه و منظم روغن زیتون در برطرف کردن رفلاکس معده موثر است.
تنبلی تخمدان: روغن مالی با روغن زیتون به همراه بستن شکم در درمان تنبلی تخمدان بسیار موثر است.
از آنجایی که حرارت زیاد باعث تبخیر الکلها و استرهای موجود در روغن زیتون بکر که مولد طعم و بوی آن است میشود، بهتر است آن را در سالادها و غذاهای سرد ریخته و برای پخت با حرارت کم و متوسط به کار ببرید.

منبع: مقاله طبع، مضرات و خواص روغن زیتون در طب سنتی

بازدید : 492
11 زمان : 1399:2

ميوه ها از جمله بهترين و مفيد ترين خوراكي ها براي سلامتي بدن انسان هستند كه مي توانند از بسياري از بيماري ها و ناهنجاري ها جلوگيري كنند. ميوه هاي مفيدي در طبيعت موجود است كه ميوه انگور يكي از بهترين هاست.

شايد انتخاب يك ميوه مفيد از بين تمام ميوه ها كار ساده اي نباشد. ولي ميوه هايي مانند انار و يا سيب و همچنين انگور از جمله بهترين ميوه ها براي سلامتي بدن انسان است. ميوه اي همانند انگور در مراحل مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. يكي از بهترين مراحل استفاده از انگور زمان كشمش بدن آن است. با پرشين وي همراه باشيد تا درباره خواص كشمش سياه بيشتر بدانيد.

آشنايي با خواص كشمش سياه يا مويز

مهمترين خواص كشمش سياه شامل پيشگيري از بيماري‌ها، تقويت حافظه، پيشگيري از آلزايمر، رفع كم‌خوني، تقويت اعصاب، سلامت معده، افزايش قدرت يادگيري و كمك به سلامت قلب و چشم‌ها مي‌شود. ارزش غذايي و خواص كشمش سياه يا مويز نسبت به انگور و كشمش سبز بيشتر است و به عنوان يك غذاي كامل شناخته مي‌شود.

تركيبات مويز اثر بسيار قوي در جلوگيري از بروز اختلالات بيماري آلزايمر دارد. هر چه ميزان آنتو سيانين (عامل رنگ سياه مويز) بيشتر باشد، قدرت مويز در جلوگيري از آلزايمر بيشتر مي‌شود.

بايد يادآوري شود كه تركيبات موجود در مويز مي‌تواند از تصلب شرايين (سفت و سخت رگ‌ها) و چسبندگي پلاكت‌ها جلوگيري مي‌كند. با خوردن مويز، غلظت خون كاهش مي‌يابد رگ‌هاي خوني منبسط مي‌شود با خوردن مويز غلظت خون كاهش مي‌يابد. رگ‌هاي خوني منبسط مي‌شوند و خون مي‌تواند با سرعت بيشتر ي در بدن جريان يابد و در نتيجه مانع انباشته شدن پلاكت‌هاي خون روي هم مي‌شود و از لخته شدن خون پيشگيري مي‌كند.

خواص كشمش سياه

بررسي خواص كشمش سياه

به طوركلي مويز درمان كننده بيماري‌هاي قلبي و پايين آورنده فشار خون است و براي بيماران ديابتي بسيار مفيد مي‌باشد.

خواص كشمش سياه براي سلامتي

كشمش سياه جزو خوراكي‌هاي با طبع گرم است و نوع كم دانه يا بي‌دانه آن بهترين نوع كشمش سياه است. برخي از مهمترين خواص كشمش سياه عبارتند از:

۱- خون خود را از مواد افزودني نگه داريد:

۲- موثر در جلوگيري از پيري زودرس

۳- به پايان رساندن ريزش مو

۴- جلوگيري از بريدن موهاي زودرس

۵- مبارزه با كلسترول بد

۶- ابتلا به آنمي يا كم خوني به حداقل ميرسد

۷- نگه داشتن فشار خون زير كنترل

۸- درمان پوكي استخوان موفقيت آميز

خواص كشمش سياه

معرفي خواص كشمش سياه

خواص كشمش سياه و تاثيرش بر بيماري ها

درباره عوارض جانبي كشمش سياه بيشتر بدانيد

خوردن مقدار زيادي كشمش سياه، ممكن است سبب اسهال شود. برخي ديگر از عوارض جانبي زياده‌روي در مصرف كشمش سياه، ناراحتي معده، سوء هاضمه، تهوع، استفراغ، سرفه، خشكي دهان، گلو درد، عفونت، سردرد و مشكلات عضلاني است. به دليل داشتن كالري بالا، مصرف اين ميوه براي افراد چاق و داراي اضافه وزن بايستي با احتياط همراه باشد. افراط در خوردن كشمش سياه، باعث افزايش غلظت خون و بالا رفتن فشار خون مي‌شود و براي بيماران ديابتي مضر است. زياده‌روي در مصرف كشمش سياه به افراد داراي مزاج گرم توصيه نمي‌شود.

بازدید : 491
11 زمان : 1399:2

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان؛ در منابع طب سنتي ايراني، شيره انگور را دبس يا دوشاب مي نامند. طبيعت اين خوراكي، گرم و تر است و بيشتر افراد مي توانند از آن استفاده كنند. همچنين بعضي افراد با شيره شربت درست مي كنند كه روش بسيار خوبي است و طبع شربت نيز گرم است.

شيره نيز همانند خود انگور داراي مقاديري از ويتامين آ، ب و ث است و مصرف آن نيازهاي بدن را به اين ويتامين ها تأمين مي كند.
يكي از بهترين زمان هاي استفاده از شيره انگور فصول سرد سال است و به دليل خواص مفيدي كه اين ماده ي غذايي در درمان و تسكين بيماري هاي فصل سرما دارد، بهتر است جايي براي آن در برنامه ي غذايي تان باز كنيد.

از منظر طب سنتي، شيره انگور خصلت هاي زيادي دارد:

* مولد خون صالح (خون سالم و طبيعي و بدون مواد زائد) است. اگر از ضعف عمومي بدن رنج مي بريد يا مبتلا به كم خوني هستيد مي توانيد شيره انگور را در برنامه غذايي خود بگنجانيد. با توجه به اينكه شيره انگور خونساز بوده و مقوي بدن است، افرادي كه ضعف عمومي دارند يا مبتلا به كم خوني هستند، مي توانند شيره انگور را همراه شيربرنج يا سمنو بخورند يا به صورت شربت، سركه شيره استفاده كنند.

* افزايش دهنده وزن بدن است. از ديگر فوايد اين خوراكي شيرين، افزايش حجم عضلات است. به همين دليل است كه تركيب شيره انگور و ارده كنجد را به كساني كه كارهاي سنگين انجام مي دهند يا ورزشكار هستند، توصيه مي كنند چراكه علاوه بر مقوي بودن، باعث افزايش حجم عضلات مي شود.

* يكي ديگر از خواص شيره انگور بازكنندگي گرفتگي هاست و از اين رو براي اينكه در مجاري كبد، انسداد ايجاد نشود، مي توان شيره انگور را همراه با سركه انگور مصرف كرد.

* يكي از خواص شيره انگور اثر ضدالتهابي و نرم كنندگي در ناحيه حلق است، به همين دليل افرادي كه به خصوص در فصول سرد سال دچار التهاب حلق مي شوند و به دنبال آن سرفه مي كنند، توصيه مي شود كه از غرغره شيره انگور با آب استفاده كنند.

* درمان كننده ي صرع، كهير، سرفه مزمن، تپش قلب، لاغري مفرط ، ضعف احشا و يرقان است.

* براي بيماري هاي طحال، افسردگي و غضب مفيد است.

* براي روان كردن ادرار نيز از آن استفاده مي شود.

طرز تهيه شيره انگور

* يكي ديگر از فوايد دوشاب، غليظ كردن شير مادر است، به همين دليل اگر شير مادري رقيق باشد، مي تواند در كنار بقيه درمان ها شيره انگور را مصرف كند.

* مصرف شيره در افرادي كه فشارخون دارند، منجر به افزايش فشارخون آن ها نمي شود اما به درمان و كاهش آن هم كمكي نمي كند.

احتياط كنيد

از آنجا كه شيره انگور داراي طبعي گرم است بنابراين خوردن زياد آن براي افرادي كه داراي طبع گرم و خشك هستند، توصيه نمي شود.
همچنين به علت مقادير بالاي قند موجود در آن، افراد ديابتي بايد از خوردن آن خودداري كنند.

ويژگي هاي شيره مرغوب

شيره مرغوب شيره اي است كه رنگ آن شفاف بوده و خاك آلود نباشد.

مصلح شيره انگور

مصلح دوشاب يا شيره انگور، تخم ريحان است.

روش تهيه شيره

معمولاً براي تهيه دوشاب، آب انگور شيرين و رسيده را گرفته، صاف كرده و تحت حرارت قرار مي دهند تا سه چهارم آب آن تبخير شود. سپس بر آن خاك رس مي زنند و مي گذارند تا جرم آن ته نشين شده و شيرين شود. تا زماني كه به آن خاك نزنند، شيره انگور به خوبي شيرين نمي شود و ناصاف خواهد بود.

روش تهيه سركه شيره

براي تهيه سركه شيره، بايد به ميزان يك دهم شيره انگوري كه داريد، به آن سركه انگور خانگي اضافه كنيد و براي 2 تا 3 دقيقه آن را بجوشانيد تا سركه و شيره به خوبي با هم مخلوط شوند. در هر بار مصرف هم بايد حدود 2-1 قاشق غذاخوري از اين تركيب را در يك ليوان آب حل كرد و نوشيد.

تعداد صفحات : 1

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 4
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 11
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 35
  • بازدید ماه : 60
  • بازدید سال : 333
  • بازدید کلی : 23692
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی